26. Listening and Speaking in the additional language
-
Descripción
Listening and Speaking in the additional language
This course is geared towards teachers of English as a foreign language who are working at primary and secondary levels. It aims at enriching in-service teachers’ discourse in English as well as updating their own professional skills as regards the teaching and learning of the oral language abilities: Listening and Speaking. Based on a communicative and intercultural perspective of language, participants will be able to design and plan listening comprehension lessons according to specific teaching-learning contexts, learn a variety of listening comprehension strategies, develop monitoring skills of comprehension processes, design and plan speaking lessons according to learner’s linguistic background, and become familiar with a repertoire of communication strategies, among other teaching skills.
Autoría
Silvana Garófalo
Profesora de Inglés (ISP “J.V. González”). Licenciada en Inglés (UNL). Especialista Docente de nivel Superior en Educación y TIC (ME). Docente de cursos de grado y posgrado. Capacitadora Docente: UNQ, CABA, DGCyE. Investigación: La enseñanza y el aprendizaje de inglés y de lenguas extranjeras, el discurso académico, el plurilingüismo y la interculturalidad. Expositora, disertante y autora.
Graciela Jakulj
Profesora de Inglés Diplomada: "Diplomatura Universitaria de Pedagogía de la Fonética con orientación en Inglés" -UNSAM. Especialista Docente en Nivel Superior en Fonética y Dicción en IES en Lenguas Vivas "Juan Ramón Fernández”. Ex-profesora: Colegio Nacional de Buenos Aires -UBA. Docente de grado: IES en LV "J. R. Fernández", UTN, ISFD No. 100 -ENSPA. Docente de Posgrado: UNSAM. Investigadora.
Duración | 12 Semanas |
---|---|
Personas destinatarias | Docentes |
Oferta formativa | Tutorizada |
Nivel educativo | Primario, Secundario |
Contenidos temáticos | Listening and Speaking |
Modalidad | En línea / virtual |
Fechas
Inscripciones: Desde el 20/03/2017 hasta el 31/03/2017
Cursada: Desde el 17/04/2017 hasta el 29/07/2017
Requisitos
El curso fue diseñado para docentes en ejercicio en el nivel primario o secundario. No obstante, podrán inscribirse otros perfiles interesados en la temática y que cumplan con los siguientes requisitos:
ara poder cursar deberá estar en ejercicio como docente u otro rol con función docente, incluyendo funciones de acompañamiento, orientación o supervisión, en establecimientos educativos de nivel primario o secundario o en institutos de formación docente de nivel primario o secundario (área de inglés) de cualquiera de las jurisdicicones; en equipos técnicos jurisdiccionales o estar inscripto en los listados de orden de mérito para el acceso a la docencia.
Certificación
Si usted tiene título docente, los cursos otorgan certificado y puntaje según las resoluciones 257/15, 310/16 y 317/17 sus modificatorias y/o adecuaciones normativas juridisccionales.
Programa
Course contents:
- Unit I: Listening. Oral discourse: characteristics. Real life and classroom listening. Auditory strategies. Top down and Bottom up approaches to listening comprehension. The activation of previous knowledge/schemata. Didactic sequences for a listening lesson. The importance of task and feedback. Monitoring skills of the listening process. Authentic and educational materials. The NTIC and the teaching of oracy.
- Unit II: Speaking. Communication strategies. Transactional and interactional uses of speech. Communicative functions (greetings, apologies, compliments, invitations, etc.). Speaker’s build up of confidence. Conversational scaffolding. Monitoring skills of oral performance. Cultural awareness. Intercultural communication. Assessment and evaluation of oral skills.